Liten

Jag får ofta höra att jag ser yngre ut än va jag är. Inte så jättekul alla gånger men jag har börjat vänja mig. Vem vet, jag kanske uppskattar det när jag börjar närma mig 40..
I alla fall, idag var jag och Tobbe ut till Hargshamn en sväng för att kolla till båten och även ta en liten tur med den. Innan vi åkte därifrån sen gjorde vi ett besök på den lokala restaurangen och käkade lite sen lunch. När gubben (ca 50 år kanske) kom ut med våran mat så sa han till mig: "Nu får du äta upp hela kycklingen annars får du inte gå härifrån", och så flinade han lite och kollade på Tobbe. När vi ätit färdigt och min tallrik var tom så kom han fram igen för att ta våra tallrikar. Å så tittade han på min tallrik och sa: "Nu har du varit duktig, då förtjänar du en klubba" å så skrattade han lite och gick. Tobbe och jag kollade på varandra och flinade lite. Så efter en stund kom han ut igen med två klubbor i handen och bad mig att välja en, den andra fick Tobbe. När vi lämnade restaurangen och gick till bilen så undrade vi båda om gubben trodde att jag var Tobbes unge eller nåt. Lite konstigt beteende annars. Men det hade varit ännu värre om han bara kommit ut med en klubba till mig.

Nåväl, det har varit en trevlig dag i alla fall!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0