It's all about inspiration

Va till inredningsbutiken ute i Fullerö i helgen. Man kan ju tycka att en så stor butik, med all den ytan och mycket inredningsprylar ska ge massor av inspiration men NEJ. Jag fick ingen inspiration alls! Det blir ju bara sämre och sämre. Mer å mer å mer å mer saker ska in på den yta som finns och som redan är fullbelamrad med grejer. Rensa bort hälften av all skit som finns därinne och låt vissa ytor få vara tomma från prylar. Och sen, lär er att skylta och dekorera! Tänk INSPIRATON.

Och för att jämföra så var jag in på en annan butik där ute i krokarna. En liten affär med fokus på krukor och växter i temat svart/vitt. Butikens passande namn var Chess. Såå mycket mer inspirerande. Det kändes lugnt och harmoniskt där inne och ögat fick falla på vackra arrangemang som butikens ägare hade skapat.
Och som kvinnan själv sa som jobbade i butiken att "hittar man inget att köpa när man kommit hit så hoppas jag i alla fall att jag har kunnat ge inspiration". Helt rätt tankesätt tycker jag.

Så, Chess vs. Fullerö 10-0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0