Kött Kök & Bar

Igår bjöd älsklingen mig på restaurang. Vi gick på Kött Kök & Bar som är en av våra favvorestauranger i stan. Men vi hade inte varit där på väldigt länge så jag blev lite orolig när vi klev in genom dörren. Tidigare har de haft en mysig lounge-del i det första rummet där baren ligger, men nu står det en massa gamla möbler, typ second hand där. Å visst sånt kan väl va lite käckt men det här såg bara beiget ut. Möblerna i sig var inte ens snygga och ingenting matchade. Eftersom vi inte varit där på länge tänkte jag ifall vi kanske hade missat nåt, att de typ bytt ägare eller nånting. Men när maten kom in kunde jag andas ut. Ny ägare eller ej, men maten smakade precis lika underbart som den alltid gjort.

Min varmrätt

-Grillad entrecote
-Primörer med vispat smör
-Vitlökssmör

Och till efterrätt en marängschwitz, eller marängsvits, nej marängschvisch, aah nu vet jag marängsviss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0