Med visdom kommer smärta

En av mina visdomständer på den nedre tandraden är på väg att visa sig. Den har varit på gång länge men nu senaste dagarna har jag känt av det hela tiden. Tandköttet runtom är lite svullet och det ömmar konstant. Å igår kväll var det värre än värst. Jag borstade tänderna och kunde liksom inte låta bli att borsta där eftersom jag inte vill att det ska bli infekterat och så. Men efter det, fy fan vilken smärta. Jag har typ inte sovit nånting på hela natten. Va upp nån gång och tog en alvedon mot smärtan men jag vet inte om det hjälpte. När jag vaknade var det i alla fall lite bättre, men det känns hela tiden. Finns det nånting man kan ta som är speciellt framtaget för att lindra visdomstandssmärta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0