Sååå deprimerande!

Finns nånting mer deprimerande än att vara på Arbetsförmedlingen? Va där nu i förmiddags och fick höra att jag ska vara med i nåt program för ungdomar som ska hjälpa en att få jobb. Å visst det kan ju låta bra för den som är utomstående, men de har ingen aning om hur det funkar å alla regler å skit. Och observera även ordet "ska" vara med, det är alltså inte frivilligt utan jag måste. Om jag inte vill gå utan A-kassa då förstås. Programmet är på heltid å man ska typ vara på arbetsförmedlingen varje dag å bla bla bla. Man har så mycket skyldigheter men vad de kan göra för att hjälpa mig, det var väldigt luddigt. Och det känns inte som att de som jobbar där (nu ska jag inte dra alla över en kam) vet hur de ska handskas med arbetslösa människor. Vissa är ju inte ett dugg uppmuntrade. BLÄÄÄÄ! Jag mådde så dåligt när jag gick därifrån, kände mig ledsen och fick ont i magen.
Undrar om jag har rätt att unna mig nånting idag bara för det här?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0