Första advent

Igår var jag å handlade lite blommor och grejer så jag kunde göra julfint hemma. Bla två små enar som jag satte i varsin kruka med silvertrassel runt å några små dekorationer som piff, sen fyra miniväxter som jag planterade i en lite större kruka/skål att ha på matbordet. Även den med lite dekorationer i. Allt blev så fint och jag var nöjd och glad.
Idag när jag klev upp och gick in i vardagsrummet blev jag dock inte lika glad. Trasslet runt enarna låg på golvet, dekorationen i form av en liten fågel var halvt borta (kroppen) och halvt trasig (fjädern). På bordet låg det jord på duken och en av blommorna var påväg att ramla ur skålen, en dekoration i form av en silvrig stjärna på pinne var halvt uppäten/tuggad på.

Idag, eller ganska snart, ska jag gå ner på stan med en kompis och kika på julskyltningen och sen skulle det även bli fyrverkerier uppe vid slottet. Kanske hinner med att handla lite julklappar också.
Nu måste jag nog börja göra mig i ordning.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: pudeln

Men åh vilken rackarns katt, så typiskt!!!

Har oxå sånna rackare här hemma hihi...



Ha en bra kväll/Kram

2009-11-30 @ 15:58:56
URL: http://pudelnsgrubbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0