Matplatsen

Äntligen har vi nånstans att sitta och äta igen. Tiden vid soffbordet är förhoppningsvis över (i stort sett i alla fall). Det blev ett vitt högblankt bord och stolar i svart bycastläder. Kanske att jag hade velat ha lite lägre stolryggar men älsklingen måste ju få ha nånting att säga till om ibland. Vi är i alla fall jättenöjda båda två. Nu hoppas jag bara att kissemissen låter bli att vässa sina klor på stolarna.

Den lilla olyckan då. Eftersom bordet var ett utställningsex så fick vi det inte nerpackat i en kartong utan de lindade endast in den i en filt. När jag och min kompis sen skulle lyfta ut bordskivan från släpkärran så blev det lite tungt för klena Sandra och filten gjorde att skivan gled ur händerna på mig. *Pang* rätt ner i marken. Så ett hörn blev ganska förstört men som tur var så är det det hörnet som är in mot väggen och in mot hörnet i rummet. Tänker inte visa nån bild på min klantighet :)



Min fina mairolöpare fick ta plats på bordet. Kommer sen närmare jul att bytas ut mot en röd.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det blev jättesnyggt, verkligen skillnad mot innan! Vilket bord blev det tillslut?

Kram

2009-11-16 @ 21:47:35
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com/
Postat av: FURNISH.etc inredning & design

Åååh vad läckert ni har det! Älskar hela er matplats. Och lampan Maskros är ju bara för härlig, vilket snyggt sken den ger. Ha det gott! Kram Emmy

2009-11-18 @ 20:41:30
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilket snyggt bord och stolar du hittat. Och så en maskros i taket som pricken över i:et. Jättefint!

Jag har själv 3 stycken som ska få komma upp i mitt vardagsrum när det är renoverat...längtar.. :)

2009-11-18 @ 21:24:48
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: waldemar o mads

Hej Hej! bordet står inte centrerat med lampan, bör fixas omgående!! Tack på förhand!

2009-11-20 @ 11:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0