Typiskt Svenskt

Dalahästen! Finns det nåt mer svenskt än en traditionell rödmålad dalahäst? Ett svenskt hantverk som tillverkats sen 1600-talet.
Jag har faktiskt funderat lite på att skaffa mig en sådan häst, som en kontrast till det vita, moderna och enkla som jag föredrar. Kikade runt inne på grannas.com där man kan handla direkt över nätet och det finns ju alla möjliga varianter och färger på dalahästen.



Fick även syn på denna underbara matta i tuftad ull. Riktigt tuff måste jag säga. Du hittar den här.



Har du någon dalahäst hemma?


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Inte jag,men min dotter fick i doppresent av sin gudmor som är ifrån Dalarna.Den svarta är riktigt snygg!

2010-03-10 @ 09:34:29
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag har faktiskt en i köket!:) Den är i betong, materialet passade in och min sambos föräldrar och övriga släkt kommer från dalarna. Gillar den massor!:)



Jag gillade den vit/gröna. Gillade färger och att den hade lite annat mönster än den traditionella.



Kram kram

2010-03-10 @ 17:49:03
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0